fredag 16 juni 2017

Vad händer?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wqPzA/brodratrio-intressant-i-polisens-utredning-om-dubbelmorden

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qqnPe

Rånmord!
Tydligen med inslag av grovt våld.
Läs och tänk där!

Ett äldre par blir rånmördade i sitt eget hem.
Tänk dig känslan att det var du eller dina föräldrar eller barn!
Hur stor var deras skräck under händelseförloppet?
Hur lång tid höll detta på?
Vad har inte kommit fram ännu.
Att ett brott som detta kommer så lindrigt undan i t.ex. media
är för mig otroligt.
Jag vet att tidningarna blåste upp det stort när det hände.
Men redan nu är det långt ner i listorna.
Media fokuserar mer på en nazist hälsning t.ex.
Det är nyheter om lägenhets fusk och att alliansen ska stoppa skattehöjningar.
Det är något om ätstörningar m.m.

Har vi kommit så långt att ett rånmord inte är det värsta av det värsta?
Ja det har hänt förr och kommer att hända igen.
Men att jag reagerar nu är att det direkt kommer så långt bort från rampljuset.
Va fan ni var vakna när det var Lisa Holm!
Varför inte nu?
Hur kan vi låta allt detta våld få fortsätta att eskalera?
Varför skriker inte dom som har möjlighet i rampljuset
ut mer av detta i sitt mediaflöde?
Nä nu kommer väl sådana som Magnus Betnér att säga att
det aldrig varit tryggare i Sverige!
Eller Malena Ernman skrika om en nazisthälsning i någon form.
Rosanna Dinamarca skriker ut om en ensamkommande som blir hemtvingad.

Jag blir så arg på att är man till vänster så måste man skydda brottslingar
ja alla utom nazister förstås men det är ok att hata Israel mot palestinerna.

Tänk att din mamma som är världens snällaste öppnar dörren
när 3 rånmördare ringer på dörren?
Vad har hon utsatts för innan hon dog?
Varför i helvete kan vi inte ta och göra något åt det vi kan påverka
bara genom att våga ställa krav och ansvar på folk?
Varför kan vi inte spärra in brottslingar för evigt så att vi kan vara trygga?
Brottslingar som åker in och ut läser vi varje dag om.
Och den där förbannade vänstern (oftast eller alltid) tycker att vi ska
ha en humanare fängelsevård och att högre straff inte ger färre brott.
Jo för att när återfalls förbrytarna är inlåsta så kan dom inte begå brott.
Svenskt rättsväsende är så jävla pinsamt tycker jag.

Ringde förresten 11414 för att tipsa polisen om bus.
Men efter att ha suttit i telefon kö i 15 minuter så la jag på.
Bra va?

Vi kan inte rädda hela världen men vi kan väl försöka skydda våra egna
medborgare först?
Nä det ska först redas ut alla kränkta människor i det här landet.
Ska det heta 11-manna plan i fotboll? Jag kräks!
Tänk om dom utsattes för tortyr innan dom dog?
Tänk om mannen blev brutalt misshandlad inför sin fru?
Eller tvärtom?

Ni snackar om alla utvisningshotande som fått avslag för att stanna!
Där fungerar en lagstiftning.
Det gör det inte när folk blir rånmördade.
Jag blir så ledsen men framför allt arg.

Det enda rätta vore kanske om någon känd PK-elit människa på västerkanten
blev utsatt för något riktigt hemskt?
Om det var din bror snacket kommer då.
Ja men om det är det enda ni förstår?

Kommer ni ihåg bilden från den drunknade ungen som flöt upp på en strand?
Japp för media ville det!
Men kommer ni ihåg barnet som är på väg att dö med en gam bredvid sig?
Inte lika lätt att komma ihåg va?
Vi minns det vi vill eller rättare sagt det media vill.
Media är vänster!

Vänstern har en god idé om saker!
Men är sådana hycklare!

Jag själv tänker massor på paret som fick lida i timmar kanske för att
vi tillät det hända kan man på ett sätt säga.
Kan vi börja rikta oss på offer.
Gärningsmän skiter jag fullständigt i.
Jag kan inte känna sympati för brottslingar av den här kalibern.
Jag saknar empati totalt där.
Ni är inte vatten värda.
Livstid är inte tillräckligt om det inte är minst 30 år!
Hela livet ska suddas ut för dom.
************
seeya





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!