onsdag 28 juni 2017

Tankar igen

Nu har sommarlovet börjat och jag undrar om det blir nyhetstorka nu.
Blir det så där lugnt som det var förr på somrarna?
Eller blir det oroligheter med bilbränder och annat?
Eller ett nytt terrordåd?
Lastbil kör på folk på badplats?
Självmordsbomb på Skansen?
Vi är många som är ordentligt trötta på det som händer.
Eller är det bara en del av oss som är rädda?
Jag ändrar i alla fall inga vanor.

Nu lägger fler ut "SD-vänligt" material.
https://www.svd.se/komvux-for-svart-for-manga-nyanlanda/i/senaste

Vad är det för kravbild vi har på folk?
Varför kan vi inte ställa lite krav både på nyanlända och på oss själva?
Det är dags nu att sätta ner foten och inse att vi inte kan hålla på med detta.
Sluta upp och tänk på vilka som blir kränkta hit och dit.
Det skapar polarisering om något.
Vi kan inte bry oss om varför det heter elvamannaplan.
Det finns bra mycket viktigare saker att reda ut.

Skolan är för tuff!
Jag häpnar av dårskapen i det.
USA har mycket tokerier för sig men en sak vill jag ha av dom.
Fråga inte vad ditt land kan göra för dig utan fråga istället vad du kan göra för ditt land.
Kränkt hit och kränkt dit.
Samhället hjälper inte mig!
Nä hjälp dig själv någon gång!
Samhället ska hjälpa dom svaga inte dom lata.
Ryck upp dig för helvete!

Tillbaka till den svenska sommaren.
Som ger oss regn och solsken samma timme.
Jag som aldrig velat byta stad mot land börjar fundera allt mer på det.
Vad ger staden mig i livskvalité som inte landet ger?
I skogen så slipper jag ju det mesta av människans vansinne.
Dock så lever många på landsbygden i en fantasi värld.
Dom tycker att alla bör göra si eller så utan verklighetsförankring.
Men å andra sidan gör ju stadsfolket samma sak.

Varför är det så svårt att få folk att förstå vad den andra sidan får stå ut med?
*****
seeyo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!