fredag 30 juni 2017

Mer brott och inga straff

https://www.expressen.se/nyheter/qs/gangen-inifran/konfliktzon-stockholm/192/

Innan Veronica Palm och andra får dårdimpen och förklarar detta med att
det är män som är problemet, så vill jag säga att detta är frukten av vårt samhälle idag.
Detta har du och jag skapat genom att inte ifrågasätta makten.
Vi har genom åratal av flathet mot politiker låtit detta ske.
Vi har bara egoistiskt och lättlurat tagit emot ett höjt barnbidrag eller lägre skatt
och blundat för gemensamma problem i samhället.
När ska vi ta Brott och Straff som prioritet nummer 1 i samhället?
Bråvalla festivalen fick ta emot 30-40 brottsanmälningar första dagen.
Och ni säger att det är farligt att gå på fotboll?
När ska folk förstå att vi måste få en majoritet i riksdagen för hårdare tag
emot brottsligheten i samhället?
Jag tycker att vården inte behöver ha mer resurser om våldet minskar.
Skolan blir bättre om våldet minskar.
Allt blir ju bättre om vi minskar våldet.
Och det är ju en mängd saker vi måste göra om våldet/brotten ska minska.
Självklart är inte hårdare straff den enda vägen.
Men en av vägarna.
Sluta skydda brottslingar!
Nu!
Kriminella gäng som håller på där du och jag bor.
Inte där eliten bor!
Jonas Gardell, Jerzy, Malena, Alexandra eller andra bor inte i Husby eller Biskopsgården.
Dom får aldrig en bil utbränd eller ett barn rånat.
Ygeman får inte se våldet med egna ögon.
Hur många våldtäkter slutar med fällande dom?

Vi får det samhälle vi förtjänar!
End of story!
Kom inte och klaga utan gör något du kan göra.
Rösta är en sak.
När folket visar sitt missnöje så lyssnar ibland makten.
Eliten blir sura men dom drabbas aldrig.
När det är val om ett år så har du chansen att visa vad du tycker.
Ta den!
Män våldtar och mördar det har Veronica Palm rätt i.
Men det hjälper inte med dom "tafsa-inte-på-mig-tweets" som hon lägger ut.
Agera!
Johanna Frändén är en av mina favorit journalister.
Hon lägger ut en tweet om svenska värderingar lite ironiskt. Lite kul!
Men dumt att ironisera saker som gör oss polariserade idag.
Lätt att tycka saker på läktaren.
Är verkligen jakten på den rätta feminismen genom att hata män och förlåta våldtäkt den rätta vägen?
Hata män men inte vissa män hmmm jag får inte ihop det.

Jag är en vit medelålders man.
Målgrupp för att bli hatad.
Men varför?
Jag vill ju att min dotters livsglädje ska vara lika stor i morgon som idag.
Ändå blir jag hatad och inte dom som tafsar på henne.
Konstigt.

Hur många ska bli oskyldigt drabbade innan vi tröttnar?
Jag tycker vi får skylla oss själva så länge vi bara säger tafsa inte eller amen!
**********
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!