måndag 19 juni 2017

Konsekvenser

https://www.svd.se/polisens-facit-13-nedlagda-valdtaktsarenden--per-dag/om/polisens-kris

Siffror som talar om hur vi har det!
Detta skrivs det om dagligen.
Alla har en åsikt om varför och vilka samt hur det ska hanteras.
Polisen lägger ner.
Zara Larsson och likasinnade hatar män och tycker det är tillräckligt.
Assholes online (en mycket bra tjej på bland annat instagram) har sina lösningar.
Politiker sitter mest med armarna i kors.
Feminister tycker si.
Rasister tycker så.
Alla har en åsikt.
Och det är ju bra.
Men varför händer inget?
Varför låter vi kvinnor utsättas för detta?
Det är priset vi får betala för vår livsstil och dom värderingar vi har.
Detta kommer ju inte att upphöra för något av det som görs idag.
Vi kan väl vara överens om att våldtäkterna ökar.
För det säger ju statistiken.
Har vi någon aning om vilka förövarna är?
Är det en grupp som är överrepresenterad?
Vill vi att dom först ska minska?
Eller är det nollvision från början?

Det enda jag tror fungerar är separata badhus,konserter,festivaler,barer
dansställen m.m.
Vill vi ha det?

Då kanske vi ska göra som trafiken att vi satsar mot noll för att alla
våldtäkter räknas.
Ett icke-förstört liv räknas.

Varför var det inga våldtäkter på Sweden Rock Festival?
Har vi något att lära därifrån eller var det bara en tillfällighet?

Jag tycker synd om tjejerna som är utsatta för all form av
fysisk beröring som dom ej vill ha.
Men jag tycker att gör man inget som hjälper så får man snudd på ta konsekvensen.
Vi måste börja tycka hemska saker för ord är oftast bara tomma ändå.
Vi kan inte ha män nära lättklädda kvinnor om dom inte längst
bak i huvudet vet att detta blir det konsekvenser av.
Vi kan inte bara säga att dom är dumma i huvudet.
Dom måste få ta en konsekvens av sitt handlande.

Varför ser du dig för när du går över gatan vid ett övergångsställe?
Du vet ju att du har rätt att bara gå.
Det är ju bilen som ska stanna.
Konsekvenstänk! Ska det vara så svårt.

Att våga säga att det är vissa män som i första hand (jag vet att alla män våldtar.)
är en viss grupp av män är att bli stämplad som rasist.
Jag tar det i så fall!
Alltså är jag rasist!
Det är det värt för att få fram mitt budskap.
Jag tar konsekvensen.

Vi har den statistik i allt som vi förtjänar!
Både bra och dåligt!
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!