fredag 2 juni 2017

Uyuni del 1

Dag 14-15 Uyuni samt vägen dit.

Vägen till Uyuni innehöll som allt annat en massa häftig utsikt.




























Uyuni!
Den stan har väl alla hört talas om?
Jag hade inte hört någonting om den här staden före jag kom hit.
En stad mitt i ingenstans byggd för att det finns en stor saltöken bredvid.
Den här staden är det närmaste jag kommit en vilda västern stad från Clint Eastwood filmer.
Det var väldigt nära att det blåste såna där bollar som det gör i filmerna.
En herrelös hund som korsar gatan då och då.
Folk som sitter mot en husvägg i väntan på något oklart.
Men staden hade ändå ett hyfsat utbud av restauranger och barer.
Nästan enbart backpackers i staden också.
Och bolivianer förstås.
Vi tillbringade två nätter här och det var två härliga dagar.
Festade till här lite hårt och en dag i saltöken.
En saltöken som är lika stor som Vänern och Vättern tillsammans enligt vår guide.
Det var salt så långt ögat kunde nå i all fall.
Mitt i öken så finns det en "ö" som dom har byggt hus m.m. på.
Några bor till och med på ön.
Jag rekommenderar verkligen ett besök här.
Ni måste någon gång i ert liv åka till Sydamerika.
Framför allt Bolivia och Peru!

Lite bilder från Uyuini och ett besök på en surrealistisk
tågkyrkogård strax utanför Uyuni











































Drinklistan på puben!






































































bilder från saltöken kommer i nästa inlägg!
********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!