måndag 12 juni 2017

Narcissist

Varför så narcissistisk?
Vad har hänt med oss?

Jag har vänner som aldrig frågar hur jag mår.
Jag har vänner som aldrig frågar vad jag gjort.
Jag har vänner som inte frågat hur min resa
I Sydamerika var.
Är jag narcissist?
Är dom det? 

Alla dessa selfie bilder!
Vad är syftet?
En ny bild varje dag.
Vad gör det med ens självbild?

Jag bilden är stor numera.
När jag ringer och frågar hur du mår varför
får jag inte frågan tillbaka?

Jag bloggar ju delvis av narcissistiska skäl!
Är jag så olik andra?

En av mina manliga vänner lägger upp en bild
av sig själv varje dag!
Varje dag!
Läs det igen. Varje dag!
Vad händer på 24 timmar?
Det är samma bild varje dag.
I bilen!
70-80 likes varje dag i Facebook.

Är jag annorlunda?
*******
seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!