fredag 8 september 2017

En fredag

Ibland bara brister det.
När man har fyllt badkaret så rinner det till slut över.
Idioter!
Världen är full av idioter.
Besserwisser som har alldeles för mycket tid över på jobbet.
Har massor av dom runt mig på jobbet.
Sitter och klagar på en felstavning av en korvgubbe.
Eller vill mästra över folk vad dom kan och inte kan.
Eller bara har en röst som skär igenom allt och alla.

Den här fredagen kommer väldigt lägligt för mig.
Har haft en skitjobbig vecka på jobbet och hatar nog 99 %
på min arbetsplats idag.
Jag skulle nog göra en "Falling Down" nu om det gick.
Vilken tur på sätt och vis.

Men nu ska jag i alla fall strax få gå hem.
Och ska ut på restaurang med min dotter och sen ska vi se
The Hives på Gröna Lund.
Det blir kul.
Sen blir det nog en lugn helg med hundpromenader och
ev. en tur med hojen om vädret tillåter.
På måndag kanske jag hatar en mindre del folk här på KI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!