måndag 18 september 2017

Läxa upp barn

https://nyheter24.se/debatt/783376-1-nar-fan-blev-det-sa-forbjudet-att-laxa-upp-olydiga-barn

En bra artikel!

Hur reagerar du eller hur skulle du reagera om någon annan uppfostrar ditt barn?
Jag skulle bli själaglad.

Jag och min sambo umgicks länge med ett annat par med barn i samma ålder.
Vid ett tillfälle så var vi hemma hos oss och fikade.
Barnen lekte på golvet nedanför.
Det andra parets barn försöker stoppa in handen i vår videoapparat.
Min sambo sätter sig på golvet och tar tag i barnets hand och säger fy.
Barnet gör sedan om saken om och om igen.
Min sambo sitter bredvid och bara tar bort barnets hand flera gånger.
Barnets föräldrar sitter bara tysta och ser på.
Sen slutar barnet och sätter sig i knät hos sin mamma.

Det är sista gången vi umgås med detta paret.
Relationen tynar bort och försvinner helt.
Vi är helt säkra på att det var denna situation som gjorde det så.

Alltså va!
Varför är ni så lättkränkta?
Det är väl suveränt när alla hjälps åt.
Och det är ju jätteviktigt att barn vet vad man kan göra och vart.
Rör inte mitt barn tjafset måste ju upphöra.
Vad är det med er föräldrar?
Vi måste ju uppfostra våra barn vad man gör och inte gör tillsammans.
Så barn kan uppföra sig i alla miljöer och ha någorlunda samma värderingar.
Tänk hur många gånger jag har hatat barn på restauranger och flygplan t.ex.
Jag har knutit näven i fickan över när "barn är barn" terrorn har hållit på.
Ta hand om era barn!
Varför skaffar ni barn?
Är det en viktig statuspryl för er?
Köp en större båt då!

Sen att jag avskyr barn som pesten är ju en annan fråga.
Jag har ett eget och det räcker fint.

Nä tänk efter när ni har med era barn i offentlig miljö
eller hemma hos folk.
Skulle ni tycka om att jag rökte inne hos er eller
gick in med skitiga skor och slängde upp dom i soffan?
Tänk på annat än dig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!