tisdag 12 september 2017

Pension

Jaaaaaaaa!
När folk i min närhet säger åt mig att sluta spara i fonder till pensionen
och istället öppna ett ISK konto för pensionen.
Då lyssnar jag och startar ett sådant.
Men då kommer vänstern på att dom kan gott betala för dom som inte sparar.
Alltså vad är detta?
Varför ska jag inte få göra vad jag vill med mina pengar?
Jag HATAR (starkt ord jag vet) det vänstern håller på med.
För mig är dom mycket värre än det SD håller på med.
Inom nästan samtliga områden.
Jag fattar inte varför det gullas med vänstern så mycket.
Det är jävligt lätt att göra av med andras pengar.
Varför ska inte jag få ordna min pension som jag vill?
Att spara är dumt enligt vänstern?
Det finns så mycket jag avskyr det vänstern håller på med.
Men när dom håller på med andras pengar är det värst.
Jag förstår väl att välfärden måste skyddas men kommunism fungerar inte.
Det har väl alla fattat nu?
Eliten klarar sig alltid.
Hur mycket ni än sätter dit medelklassen.
Vi som skänker mest åt välfärden och dom svaga.
Vi som inte kan skatteplanera eller flytta pengarna utomlands.
V är värre än SD i mina ögon och jag förstår inte hur folk kan låta dom komma undan.
SD har nazistiska rötter! Ja det har dom.
Men var är rötterna till V då?
Vilket land har någonsin blivit bra av kommunism?
Hur ska jag kunna sluta jobba när jag är någorlunda frisk och gå i pension?
Jag sätter inte undan några jättesummor men lite till att förgylla vardagen.
Varför får jag inte spara mina pengar för framtiden utan att det ska beskattas
ytterligare en gång?
Jag hatar verkligen V!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!