fredag 22 september 2017

SVT

Har säkert skrivit om det tidigare men jag börjar verkligen undra om vi behöver SVT?
Vad har dom för roll idag?
Det är ju bra att vi får fram annan tv än det vanliga dravlet på andra reklamfinansierade kanaler.
Men när tittade jag på TV 2 senast?
Hur ofta ser jag på TV1?
Varför måste just SVT finnas?
Vi slipper ju reklamen argumentet är borta för vi har väl alla vant oss med reklam nu?
I mina ögon viktigaste skälet är ju att alla får komma till tals.
Att små saker får komma fram.
Att alla saker får komma fram.
Vi vill ju ha en opartisk kanal eller?
Men när den inte längre är det så blir det problem.
Stora problem dessutom.
Vi lever i en demokrati där i grund och botten alla ska få tycka det dom vill.
Men får man det i Sverige idag?
Är det inte bara rätt åsikter som är tillåtna idag?
I mina ögon är SVT kraftigt vänstervridet och det vinklas oftast bara ur ett perspektiv.
Vi måste vara kritiska mot det.
Är det ok när Aftonbladet får ta över SVT?
Det är valår nästa år och ett oerhört viktigt år.
Vi måste få låta alla komma till tals och vara lika kritiska mot alla.

Jag tycker verkligen vi måste fråga oss själva om vi ska ha SVT kvar
som det är idag.
Jag tyckte förut att vi ska finansiera SVT via skattsedeln men det tycker jag inte längre.
För när SVT har en agenda jag inte vill vara en del av så vill jag inte betala
för politik som jag inte stödjer.

Så jag svär i kyrkan och säger utvärdera om vi ska ha SVT kvar
Det är dags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!