måndag 11 september 2017

Filip och Fredrik

Suck!
Varje gång jag hör deras namn då suckar jag numera. 
Varför?
I början var dom en frisk fläkt.
Som ett knytnävsslag i ansiktet på tråkig vanlig tv-produktion.
Dom gav oss något nytt.
Roliga intervjuer och annorlunda saker.
Men allt har ett slut eller man ska väl gå hem innan
festen blir patetisk?
Alla har gått hem och Filip sjunger när Fredrik spelar gitarr typ.
Nu jagar dom bara rubriker.
Allt för en hyfsad tittarsiffra.
Suck.
Dom säger gärna väldigt provocerande saker för att få folk att vakna.
Lika gapiga och skrikiga i typ 10 år nu.
Tur att TV5 har försvunnit från folks tv apparater.
Jag vet att jag är den förste som alltid säger
BYT KANAL!
Jag har gjort det för länge sedan.
Har inte sett dom på flera år.
Men när dom hela tiden dyker upp i flödet så blir jag suckande.
Ger sig på alla dom kan komma åt för en liten rubrik.
Snälla Filip och Fredrik det räcker nu.
Gör något nytt!
Jag tycker ni kan lämna in om skilsmässa från varandra till att börja med.
Gör en nystart i egen regi.
Så slipper ni skrika för att överrösta den andre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!