onsdag 20 september 2017

Södermalm

http://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/zaXGK@ablokal

Först skrattade jag sen kom vreden och sist förståelsen.
I vårt Sverige så har alla sina olika "issues" som det så fint heter.
Jag skulle nog inte kunna tänka mig att gå igång på detta.
Problemet är väl ändå större än Peter Jihde´s problem med godis bland frukten?
Men med allt skit som pågår i Sverige så blir det lätt att man tänker
Vad i helvete är det med alla lättkränkta södermalms bor?
Ska man sluta säga hane och tik också?
Jag kräks på alla kränkta människor i vårt land.
Sluta för hela friden att bråka om småsaker.
Skaffa dig ett liv istället.
Jag jobbar tyvärr med människor som vid varje fika stund
tar tillfället i akt och klagar på varför mjölken är slut i kylen t.ex.

Förresten så har jag hund!
Jag kommer ibland till hundgården och där leker emellanåt
ett par grova arga pitbull hundar.
Och då kan ägarna kommentera att våra hundar är snälla så
låt din hund komma in och leka.
I helvete heller tänker jag.
Svarar dock snäll inte den här gången.
Går med min hund som ovetande inte förstår varför han inte fick komma in och leka.
Hundar tror alltid snällt om allt och alla.
Tyvärr i denna onda värld.
Varför är det så mycket ondska?
Tillbaka till Södermalm.
Varför inte rasta hunden på platser och tider då allt är lugnt?
Vi kan ju inte ha rastgårdar med "tvätt-klack" som tvättstugan.
Att ha hund är som att ha barn.
Det är ditt ansvar att ge den skydd kärlek och en bra uppfostran.
Det kostar massor med tid och kärlek samt lite svett.
Du får ju tillbaka tusenfalt.
Så  det utmynnar i varken vrede eller skratt men med en viss förståelse.
Rasta hunden när det går inte när du vill.

Det är sällan synd om folk från Södermalm som klagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!