torsdag 29 augusti 2013

Moviz again



Waterworld 
Kalkon max 1 av 5 .
Vet inte varför men jag har sett denna filmen flera gånger
och jag vet inte vad det är med denna film
som gör att jag ser den flera gånger.
Kevin Costner är ju så träig som man kan vara.
Tänk om den hade gjorts på samma ”smutsiga”sätt som t.ex. Road Warrior.
Jag kan slå vad om att den hade blivit bättre.
En riktigt ”antihjälte” i manus hade gjort den klart sevärd tror jag.
Jag är väl lite av en självplågare som sedenna filmen ?
*************************

 
French Connection 2
Gene Hackman gör sin roll med bravur i en film av John Frankenheimer.
Den är från  -75 och har ganska usel musik .
Tänk om den hade gjorts med bra musik.
Den har ett utmärkt manus och inga riktigt goda människor.
På olika sidor lagen bara.
Jag gillar den.
Den får 3 av 5.
******************************

 
Omen
Från 2006 med Schreiber & Stiles i huvudrollerna.
En snudd på karbonkopia på en bra film från  -70 talet.
Men Gregory Peck och Lee Remick är sååååååmycket bättre skådisar
och hade ett bra mycket bättre manus.
Tja det var ju inte så svårt eftersom det är orginalet.
Se den filmen mycket hellre än det här.
Den förra är en slags klassiker och det här är bara en  gääääääääääääspning.
Får tyvärr bara en 1 av 5 för beyget godkänt kan den helt enkelt inte få.
**********************
Seeya......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!