torsdag 22 augusti 2013

Elysium



Va på bio och såg denna filmen.
District 9 var ju kanonbra och jag trodde väl att detta skulle bli awsome.
Men när man bygger upp sina egna förväntningar och det inte
riktigt blir så, så faller allt ihop lite som en pannkaka.

Filmen är dock bra,kanske till och med riktigt bra.
Ljudet är fantastiskt och scenerna magiska.
Men jag är lite sur på manus som jag tycker känns hafsigt
men framför allt Jodie Foster.
Snacka om fel människa i fel roll.
Hon sabbar hela filmen på ett sätt.

Gillar Sydafrika kopplingen i filmen.

Men jag tycker ändå du skall se den för den är sevärd.
Klart sevärd!
***************
Före filmen så visas en massa trailers på andra filmer.
Varför ska dom vara så långa?
Känns som om man sett hela filmen då!
Skittråkigt att tvingas blunda och hålla för öronen om man vill se filmen
utan att sett något innan.
Jag är en sådan person som vill se en film helt förutsättningslöst
och veta så lite som möjligt innan.
***************
Råsunda bio ska ha en eloge för ljudet på filmen.
Länge sedan jag fick den volym som jag önskar.
Nu fick jag det.
Tack!
*****************
20:10 och filmen har inte börjat!
I tidningen så står det att filmen ska börja 20:00
Varför?
***************
Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!