torsdag 22 augusti 2013

Ditt och datt

Sommaren börjar lida mot sitt slut
och man bara älskar varenda varm dag som man vaknar till
Det är en fröjd att få värme i ansiktet.
Att få använda shorts ett tag till.
Att kunna sitta ute och grilla med lite rödvin på gräsmattan.
Jag räknar dagar som motorcykeln kan användas nu.
Och då är det ju typiskt att den ska stå i ett garage på  en verkstad
med väntan på nya däck!
Sätt på nya däck nu tack!
********************
Ibland löses saker utan att man gör något.
Orkar inte engagera mig i folk som suger kraft ur mig.
Jag finns här om någon behöver mig.
Så jag går vidare nu.........
*******************
Damerna hade ett fotbolls-em här i Sverige som lockade storpublik
på matcherna och miljoner såg på tv.
Men var är publiken nu?
"Hon dansade en sommar"

Själv såg jag en halv match och det var roligt men jag tillhör väl
den stora massan som var intresserade en kort tid men inte längre.
**********************
Tonårsbarn!
Vägrar släppa tankarna om hur jobbiga och ibland väldigt korkade
tonåringar kan vara.
Och inte bara mitt eget!
Hon är jätteduktig på massor av sätt men herregud så självfixerad hon kan vara
över att allt ska vara kul och inget tråkigt ska någonsin göras utan tjat.
Jag skulle verkligen vilja sluta med mitt tjat över vad som ska göras.
Men det går inte och jag tänker inte ge mig!
Tror att friden inte kommer infinna sig förrän hon flyttar hemifrån.
Det finns alltid en oerhört dålig ursäkt varför saker inte blir gjorda.

Som tur är så älskar man ju sitt barn oavsett vad det gör och säger.!
Och som sagt hon är duktig med jobb och skola och det är ju skönt.
********************
Anders Borg är nog i mina ögon en av Sveriges bästa ministrar någonsin.
Va kom den ifrån?
*******************
Häst-skärningarna i Dalarna (även andra ställen) den här sommaren.
Hur sjuk kan människan vara?
Vad får en människa att göra något sådant?
Hur kan någon försvara att den människan ska få vara utanför murarna?
Sjuk?
Då ska man ligga i sängen tills man är frisk och inte smitta andra.
Och man ska inte komma ut förrän man är ABSOLUT frisk!
Sen när man är frisk ja då ska man sona sitt brott i fängelse.
Varför är det ingen utredare/kriminolog som kommer med det förslaget?
Jag tycker absolut att alla människor skall sona sitt brott oavsett om man
är frisk eller sjuk.
Och varför skall man komma undan med saker för att man är sjuk?
Och vem avgör vem som är sjuk?
Jag blir som vanligt arg på den svenska rättvisan som är åt helvete tycker jag!
*********************
Semestern var okey.
Vädret får 5 av5 i betyg.
Fysiska vilan  5 av5.
Psykiska vilan 3 av 5.
Att veta att deet är som längst nu tills nästa långa semester 0 av5.
******************
Mina huvudbonader i lördags!
 
Midnattsloppet var jättekul att springa.
Nästa år skall jag springa fortare det är ett som är säkert.
Mälaren Runt var okey (vädret var trist).
******************
Seeya!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!