lördag 16 mars 2013

Att sakna

Ibland saknar man en människa som den en gång var.
Man har byggt upp en bild i huvet och tycker människan ska vara sådan
för alltid och inte vare sig ändra sig eller visa sig vara något annat
än den man en gång lärde känna.
När mystiska åsikter eller för den delen starka åsikter som man inte delar kommer fram.
Eller man känner sig sviken över att det var ju inte det som gjorde oss vänner.
Har man då förlorat en vän?
Eller är det bra att man har fått full insikt och inte längre går omkring och är lurad av en
illusion som inte är sann?
En vacker dag kanske jag får reda på varför det blev som det blev?
Jag känner på mig att frågan som kommer upp då lyder ungefär
- Vad hände med vår vänskap?
- Varför förstörde du den?
- Jag har väl inte gjort något?
- Det här trodde jag aldrig om dig!
Nä jag får nog nöja mig med dom ljuva åren med denna vännen och hoppas på
nya vänner som är hälften så bra,för det duger för mig.
***************
Har idag haft det förtjusande nöjet att få uppleva hur överklassen har det i sina loger på
Friends Arena i Solna.Med mat och dryck som flödar och uppassare som aldrig slutar fråga om allting är till belåtenhet eller om man önskar ännu mer att dricka eller äta.
Friends är en jättefin arena.
Hoppas den får en själ också!
******************
R.I.P Råsunda
Gick förbi där idag och det var inte vackert!
****************
Klockan är 23:00 en lördag och jag ligger i sängen och resten av familjen är ute och festar.
Det har då aldrig hänt tidigare........

Seeya.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!