måndag 11 mars 2013

Nej Till huvudbonad i SVT!

Den mentala världen är turbulent just nu.
Har jag förlorat en "vän"?
Ska man inte kunna ha olika åsikter och ändå vara vänner?
Ska man inte respekterar det fria ordet även om det är "fel"?
Kan man umgås även om "klass-skillnaden" finns?

Jag vet mycket väl att man har rätt att bemöta åsikter med argument och
att man får/ska debattera i en demokrati.
Anser/tycker man en sak så ska man stå för sin åsikt och höra andras argument.
Det är fullständigt klart för mig.
Men jag blir lite ledsen när man totalt måste försvara sin åsikt som i en rättegång.
Och så fort man har något kritiskt att säga om t.ex. vår invandring ja då är man
rasist och man buntas direkt ihop med SD och andra på den absoluta högern.
Men finns det inget annat?
Jag kan tycka att man ska följa lagar och regler utan att förfölja dessa stackars
papperslösa eller invandrare utan att stämplas.

Det är ju därför folk tycker i soffan istället för att våga ventilera inte alltid politiskt korrekta åsikter.
Ska vi skrämma dom till tystnad så tror jag det slutar med ännu fler röster till SD.

Varför kan inte jag hålla med om när folk tycker man kan se till att folk som kommer hit
följer våra lagar?
Varför kan inte jag få säga åt folk att sköta sig när dom kommer till vårt land?

Varför är jag rasist?
Nä jag är definitivt inte rasist!

Helst av allt så skulle jag vilja sudda ut alla gränser mellan folk för vi behöver inga länder!

Jag upplever mig förföljd av "vänstermänniskor" som stämplar folk lika mycket som alla andra gör.

Våga inte gå emot massan för då...................
*********************
Ska det vara tillåtet med huvudbonad i SVT´s nyhetssändningar?
Det är tydligen aktuellt eftersom en muslimsk organisation vill ha religionfrihet i Sverige.

Jag hoppas verkligen SVT håller fast vid neutralitetspolicyn i sina sändningar och inte gör SVT till
ett forum för religionspåverkan.

Varför kan inte vi ställa krav på folk att ska ni jobba här, ja då är det på "svenska" villkor?

Varför ska religion ta ännu mer plats i svenska vardag?

Ska vi inte jobba för ännu mer frihet och jämlikhet mellan kön  och folk?

Nej för religiösa organisationer i TV!!!!!
*********************
Till sist..........
Jag tycker Sverige ska fortsätta med den flyktingpolitiken vi håller på med idag.
Invanding är bra för Sverige........och vi räddar många människor ifrån hemskheter.

Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!