fredag 8 mars 2013

Gilla/Ogilla

Förlåt mig men alla dessa "grupper" eller "hålla-med-om"
aktiviteter på Facebook vad är det?
Varför måste jag hålla med annars är jag en mobbare?


det cirkulerar typ tusentals av dessa där jag ska få ett ännu skitigare samvete
och rena det genom att hålla med på någon internetsida.
Ska jag trycka "gilla" och bli renad då?
Låter nästan som en hycklar biktning i någon katolsk kyrka.
- Förlåt mig fader för jag har syndat!
Okey du är förlåten så nu kan du misshandla en kvinna igen!

5% har ett gott hjärta!
Javisst men så är ju hela mänskligheten eller?

Jag kommer nog aldrig hålla med på dessa grupper men jag respekterar dom som gör det!
Men är det inte viktigare att jag visar avsky mot mobbing i den verkligen världen istället för
cybervärlden som kanske inte är annat än bokstäver på en skärm?
Dina 1 miljon "gilla" mot min endaste stoppa på riktigt?
***************************
“If you tell a girl she’s pretty, she won’t believe it. If you tell a girl she’s fat, she’ll believe it for the rest of her life.”  - Grattis på Kvinnodagen!
***************************

**********************

Seeya................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!