tisdag 12 mars 2013

Tjuv!

Igår hade vi en stöld på min arbetsplats.
Och två  av mina kollegor blev av med sina privata telefoner.
Tjuven hade helt fräckt tagit sig in i en av korridorerna och in på
två olika rum. Och promenerat rakt ut utan att någon lagt märke till tjuven.

Jag har i från dag 1 på min arbetsplats ifrågasatt säkerheten och fått en
nonchalant attityd tillbaka.
Min chef svarade bara.
- Vad ska vi göra åt saken?
När jag undrade vad vi skulle göra åt den usla säkerheten.
Ett sånt beteende gör ju att man totalt tappar förtroende för sin chef.

Så vi får nog leva på min arbetsplats med att stölder kommer att hända även i framtiden.
Det blir ju lätt så eftersom ingen vill ta tag i problemet.
Och min chef motiverar ju inte precis mig att göra något åt saken.
Hur väcker man folks uppmärksamhet på ett problem man bara har skygglappar åt?
Suck!
Ställ inga krav på folk!

Det är väl bara att hoppas att min chef blir nästa "offer" i stöldvågen!
******************
See....yaaaaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!