fredag 15 mars 2013

Zero Dark Thirty

Jag har kollat runt lite vad olika medier tycker om denna film.
Och över lag så får den bra betyg.
Snittet ligger väl på mellan 3-4 av 5 möjliga.
Så det är ju ganska höga betyg

En del medier säger att vi får ju beakta att det är en Hollywood produktion.
Så då ska man ursäkta hur filmen blev.

Men jag tycker för att vara en Hollywood produktion så är den suverän.
Det måste vara svårt att göra denna sortens filmer när den inte MÅSTE
vara en blockbuster.Såklart den måste gå med vinst,det förstår jag med.
Men annars så kunde man gjort det enkelt för sig och kört igång med hela
bombardemanget och anställt Simon West som regissör.
Och kört full action a´la The Rock eller Con Air.
Det hade ju gått minst lika bra ur en ekonomisk vinkel.




Men jag tycker filmen är fantastiskt bra och engagerande.
Inte en död sekund och även om man vet hur det gick så
är det lite nagelbitande både här och där.
Suveräna skådisar och regissören Bigelow måste ju nu vara
ett hett byte i Hollywood.
Jag ska definitivt se om denna filmen ett flertal gånger i framtiden.
Jag ger den helt enkelt 5 av 5 i beyg.
Det kan inte bli bättre eller?
**************
Seeya................












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!