måndag 11 mars 2013

Mad Men.......en hyllning!


Sitter i soffan på landet med en slocknande  brasa.
Och en sovande sambo brevid mig och tittar på avsnitt 7 säsong 4 av Mad Men!
Brasan sprakar tyst och den håller på att dö ut av brist på bränsle (ved).
Men det skiter jag i!
Mitt glas med Bailey´s är tomt och kladdigt.
Men det skiter jag .
Vad jag bryr mig om just här och just nu är Avsnitt 7 i säsong 4 av Mad Men,
som är totalt fantastiskt och en av dom bästa avsnitten jag sett av en tv serie.
Endast ett enstaka avsnitt av Sopranos slår detta.
Jag skattar och gråter och ler och känner mig tung,
men jag glömmer aldrig avsnitt 7 i säsong 4 av Mad Men.
Vilka skådisar.
Jag rodnar av vördnad av deras insatser.
Peggy och Don!
Vilka varelser.
Mänsklighetens konstnärer gestalande i sin full skönhet.
Jag kan aldrig mer se avsnitt 7 i säsong 4,
för den myten det avsnittet byggt upp kan aldrig bli bekräftat.
Jag älskar bara avsnitt 7 i säsong 4 av Mad Men.
Snacka om att längta efter avsnitt8 .
Jag är i någon sorts bubbla ensam och oförstådd när jag sett detta.
Varför har ingen berättat tidigare om avsnitt 7 säsong 4  av Mad Med?
Va fan håller ni på med?
Jag vill inte vara utan sådana här känslostormar.
Och jag vill verkligen att alla ska få se detta mästerverk.
Så jag säger det bara en gång.
Se Avsnitt 7 i säsong 4 av Mad Men!
Fantastiskt mästerverk  är ett alldeles för försiktig förklaring av detta.
Varför ser jag avsnittet själv?
Varför kan ingen se eller höra min tankar?
F-n jag måste börja blogga fulll………..
Men vadå glöm nu inte avsnitt 7 säsong 4 av Mad Men………………



Seeya........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!