onsdag 20 mars 2013

Moviez



Bedragaren – En riktigt bra film med Richard Gere i en roll som passar honom perfekt.
Vissa skådisar passar i vissa fack.
Gere är en sådan.
Misstänkta förbindelser (Internal Affairs) är väl hans paradroll?
Nej inte Officer och en Gentleman.
Men denna filmen har ett bra manus, oväntade svängar och bra skådisar.
Tim Roth kanske lite blek men okey.
Jag kommer alldeles säkert se filmen en gång till så småningom.
Ger den 3 av 5 men den är väldigt nära 4.
Se den och  tyck själv!

 
Runaway Train – Jon Voight,Eric Roberts och Rebecca De Mornay gör
jättebra skådespelar insatser i denna höjdarfilm som börjar bli gammal
men håller jättebra fortfarande.
Inte en död sekund och jag kommer alla gånger sen den igen i framtiden.
4 av 5 i betyg och har du inte sett den så gör det genast.

 
Hypnotisören – 2 av 5 seeeeeg.
Micke bättre än vanligt.Bra skådisar i en seg film gör ingen glad.
En riktigt bra bok bör kunna ge i alla fall en hyfsad film.
Okey den är hyfsad men den borde kunna ge mig mer.
Tycker faktiskt regin och filmningen är dålig och den är så mörk att det är svårt att se alla detaljer. Hoppas dom andra ev. Keppler filmerna blir bättre.

 
Stolen – Nicolas Cage!
Hur många chanser eller felval gör den mannen?
Varför byter han inte agent? Varför läser ingen manus?
Efter Con Air gick allt bara utför.
Förlåt National Treasure okey?
Denna filmen har så många hål i sig att den blir som en dålig ost.
Jag vill verkligen att den ska vara bra.
För den har ju lite potential men misskötts helt och hållet.
Simon West borde kunna göra ett bättre jobb som regissör.
Och alla andra skådisar i filmen är ju ganska usla.
Ja Cage också.
Tänkte du se denna filmen? Tänk om!
Se Leaving Las Vegas istället.Det ska jag snart göra.
1 av 5 och då är jag snäll……….

 
The Samaritan – Samuel L Jackson har gjort mycket bra och en hel del tvivelaktigt.
Den här filmen är mittimellan.
Idéen är bra.
Manuset sisådär men utförandet är knappt godkännt.
Med en bättre regissör och skådisar av högre klass så hade det här kunnat blivit bra.
Riktigt bra.
Den tragiska historien om far vs. dotter.
Jag ger den godkänt för den är inte tråkig eller oengagerande.
Jag frågar min dotter efter filmen
och hon säger ungefär att det går ju inte att säga om den är bra eller dålig.
Jag ger den 2 av 5 och jag tror att jag knappast kommer se om den i framtiden.
**************
Det var filmerna för den här gången..............seeya.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!