tisdag 8 januari 2013

Biobesök och annat.

En kille i Malmö går på bio och
får näsan sönderslagen av ett gäng grabbar i 14-årsåldern.
Han hyllas ny för civilkurage för att han sa till gänget att dom inte fick bete sig så!
Gänget hade trakasserat en dam och bettet sig dumt åt under filmen .
När killen säger till grabbarana att man inte gör så, så blir han misshandlad
Hyllas idag som sagt.
Men jag undrar vad för gott som kom ur denna historien?
Ja killen fick applåder, men var det värt det?
Skulle han göra om det?
Vann han eller samhället nåt på detta?
Har vi nu fått en grupp människor som vågar stå upp?
Jag hoppas verkligen det!
För grabbarna har ju inte lärt sig ett dyft utan vet nu att bara vi är många så får vi
slåss och bråka som vi vill.
Alla som tycker att gå på bio är skit för det är aldrig lugn och ro där,
dom får mer vatten på sin kvarn.
Dom som nånsin har funderat på att säga till, kommer dom göra det?
Nästan bruten mot att "stå ut"?
Jag lovar att den stora massan gör samma som mig!
Jag tycker redan nu att det är jobbigt med bio och jag väljer bara filmer som har mycket
ljud och bildeffekter för den kan inte min tv få!
Kommer knappast gå mer!
**********************
Cissi Wallin på TV4 , hur fick hon sitt jobb?
***********************
Känns annars som om civilkurage är när man kastar sten på antingen polisen eller
Sverige-demokrater!
***********************
Årskrönikor får jag inte nog av ............Än så länge är Fotbolls-EM krönikan av
Ola Brännholm bäst!
**********************
Karl Bertil Jonsson har kvar den där hemska flaggan efter taxin men Jultomten fick
ta bort Gammelgubben!
***************
Palme serien var ju skitbra och viktig för mig som inte var intresserad av svensk politik på den tiden
utom när Ebba sjöng.......och det var ofta....men bara mot allt!
*****************
Dagens biotrakasserare är morgondagens bankrånare!
******************
Skickade just ett mail till SF-bio:
Hej!

Jag är lite nyfiken på en sak som jag inte önskar ska hända.
Men om det skulle bli så svårt för mig att se klart filmen på den föreställning som jag ser.
På grund av t.ex. bråk i salongen,folk som pratar för högt,telefonsamtal eller annat.

Har jag någon rätt att få tilbaka pengarna eller ny biljett eller liknande.?
Det har varit ett par gånger nu som jag snudd på inte har kunnat sitta kvar på grund av andra
besökares beteende. Jag vill ju få en upplevelse som jag betalt för.
Jag är fullt medveten om att det inte går att få knäpptyst.

Tacksam för svar då jag vet vad som gäller.

*****************
2 av 3 återfaller i brott....No shit Sherlock!
*****************
Seeya.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!