torsdag 24 januari 2013

Film....bra och dålig!


Recoil – Steve Austin och Danny Trejo  1 av 5 . Suck! Skitfilm! Helt utan finess! Helt utan klass! Och helt utan intiligens! Inte ens underhållningsvåldet är bra Se något annat! Eller gör något annat! Varning!!!!!


My Blueberry Nights –  4 av 5.Och det är nästan enbart skådisarnas förtjänst! Allihop är hur bra som helst! Filmen är lite småseg men ändå intressant och varm. Vill rekommendera denna filmen och säger bara att njut av ett suveränt skådespel. Jude Law,Norah Jones, Natalie Portman,  David Strathairn (mycket underskattad skådis) och Rachel Weisz………. Tack så mycket!
Googla på filmens bilder. Väldigt många fina bilder dyker upp.
Jag ska absolut se om denna filmen. Detta borde vara en utbildningsfilm för andra skådisar som t.ex. Micke Nyqvist eller Persbrandt!

Tintin – 3 av 5 välgjord .Steven Spielberg gör aldrig någon besviken! Inte heller nu! Jag har läst Tintin ända sen jag var liten och gör det än idag då och då! Filmen följer inte boken sådär jättebra,men det gör inget. Jag har sett filmen två gånger inom en ganska kort tid och ser fram emot nästa film. Min favoritbok med TinTin är annars Den svarta Ön om ni undrar! Längtar tills den blir film.
Tydligen så ska Solens Tempel bli nästa och den är också cool!

The Bourne Legacy – Renner  och Weisz  är ett  bra par i denna  fortsättning(?) från den senaste Bourne filmen med Damon. Den är en riktigt bra actionfilm och är bra,spännande och häftig väldigt länge. Tills dom börjar köra motorcykel för då börjar jag gäspa efter att jakten börjar bli nästan farsartad! Men jag tycker ni ska se den här filmen för den är lika mycket Bond som Bond är! Och jag tycker Bourne är bättre än Bond. I alla fall dom senaste filmerna! Jag ger den 3 av 5 i betyg.
Att det komme rminst en fortsättning är ju klart men blir det ännu fler?
Tippar på en ny trilogi. Det är ju alla kassakossor nuförtiden!
****************************
Seeya.................
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!