fredag 18 januari 2013

Jack Reacher


Jag gillar filmgenren väldigt mycket.Vi börjar där!
Jag har läst en hel del Jack Reacher böcker av Lee Child.
Det är inga mästerverk utan ett bra hantverk som underhåller dig bra första till sista sidan.
Om du gillar böcker med action i lite agentbetonat a´la Bourne eller liknande.
Just den här boken har jag inte läst som den är filmad efter.
När man läser böcker så får man ju ansikten framför ögonen som man tror att karaktären ser ut.
Och jag ser faktiskt lite Tom Cruise i min bild av Jack Reacher.
Böckernas manus håller faktiskt ganska bra även om det inte är så mycket realism.

Men denna filmens manus är i tunnaste laget. Men den håller ett bra tempo hela vägen och det är
inte bara action hela tiden utan filmen håller ett bra tempo som gör den intressant hela tiden.
Bra skådisar tycker jag genomgående filmen har (det finns alltid någon man retar sig på!).
Så jag rekommenderar denna filmen till dig som tycker t.ex. Payback, Edge Of Darkness eller Taken
var bra (ja jag vet att inte Taken 2 för den var usel).
Det är en scen i slutet som jag retar mig mycket på men jag låter inte den förstöra hela filmen.
Jag ger filmen en 3 av 5 i betyg. Dvs. Bra!
Hoppas det kommer fler filmer i serien om Jack Reacher!

Jag hoppas också att den här tjejen får större roller i framtiden för jag gillar henne. Hon kan bli något stort! Vad heter hon då?
*******************
Nu ser jag fram emot Django!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!