tisdag 22 januari 2013

Lance,Anders och Kyrkan

Idag var det friskt och kallt ute!
Tog på mig långkalsonger och ett par tröjor och gick till jobbet.
Det tog 37 minuter och det var inte många ute promenad til jobbet.
Blev lite överraskad över så många cyklister det var ute i denna kyla.
Det är ju betydligt kallare att cykla än att gå elller?
****************
Bråk på hemmafronten med en tonårsdotter som försöker bryta sig loss kanske?
Den första Curlinggenerationen har jag varit med och skapa på gott och ont.
Det är nu man börjar få facit på hur man har uppfostrat sin dotter.
Hon säger att vi sätter press på henne med att vi vill att hon ska "ta tag i mer saker".
Och det är väl ett resultat av att vi "krattat manegen" lite för mycket för henne.
Hon vill ha frihet och sköta sig själv och vi har lovat att sluta lägga oss i men också
kräva mer ansvar och det är för mycket verkar det som.
Tja jag lär väl återkomma i ämnet.
Det är ju mer komplext än så!
**********************
Anders Borg är upprörd över att Google och Facebook betalat för lite skatt!
Jag är ganska säker på att dom följer lagen.
Och gör dom inte det så ska dom såklart "skaka galler"!
Men nog är det väl så att ALLA vill betala så lite skatt som möjligt och
få så mycket som möjligt för sina skattepengar.
Det är väl bara Mona Sahlin som tycker det är roligt att betala skatt.
Det snackas om den moraliska aspekten i att betala skatt.
Att företagen borde ha moral!!!!
Moral?
Ska inte våra folkvalda i så fall föregå med gott exempel?
Ska inte våra folkvalda få "extra hårda straff" om dom inte har vare sig moral
eller "lyckas att följa lagen?
Jag skulle inte betala ett öre mer i skatt än vad jag måste göra och jag har ingen
morlapanik över det. Skriv om lagen om ni måste men snacka inte skattemoral
med stora stenar i växthuset!
Jag tycker Anders Borg är en av dom bästa ministrarna som
Sverige haft överhuvudtaget, men här pratar han nog bara för att hålla folket lugna.
Vi i Sverige är ju uppväxta med att
skattefusk och skatteplanering är något  man hålla på med så mycket det går.
Och inte är mycket förändrat där.
Och kom inte och hyckla med mig inte!!

Bästa ministern någonsin?

*********************

Lance Armstrong!!!!!
Vilken skithög!!
What an assehole!!!
Snacka om att inte förstå hur mycket han förstört för folk som beundrat honom.
Nu är verkligen alla cyklister i skiten också!
Stackars Rovert Vacchi!
Som säkert måste försvara hela sporten!
Personligen så tycker jag att sporten måste bort från OS nu!
Tills man har visat upp en dopingsfri sport i låt säga ett eller två år!
Så tycker jag man ska göra med alla sporter där systematiskt fusk från flera nationer pågår.
Undrar vad Jan Ulrich tänker nu?
Har alltid älskat att följa framför allt Touren men hur ska jag göra det nu?
Lance Armstrong beat cancer!!! Payback time soon?
Tydligen så sa han att är utsatt för en häxjakt!
Jag log för mig själv då!
***********************
Har haft en diskussion på jobbet med en om Svenska Kyrkan.
Man kan säga att vi minst av allt är överens om vad dom håller på med och hur dom bör bete sig.
Jag kan inte förstå hur folk kan vara så flata i sina åsikter om Svenska Kyrkan eller religion
överhuvudtaget. Folk har starka åsikter om mord,våldtäkt,pedofili,mobbing,djurplågeri och
mycket annat men vad religionen håller på med godkänner man dag ut och dag in.
Det är 2013 nu!
Vakna upp!
Det finns ingen Gud!
Hur länge ska detta pågå?
Låt Svenska Kyrkan vara som vilken förening som helst.
Inga bidrag! Inga skattemedel! Ingen hjälp som inte sker frivilligt!
Ta hand om gamla och barn i vårt samhälle istället.
Jag vet att Svenska Kyrkan håller på med mycket bra verksamhet på ideel basis.
Men det kan dom fortsätta med utan inblandning från staten.
Låt dom sälja/riva kyrkor som ine används för att klara verksamheten.
Religionsfrihet i Sverige ska inte innebära att viss religion subventioneras och inte andra.
Jag vet att åsikterna är stårka och går isär i ämnet och det är bra!
Det är demokrati! Så låt oss ha en folkomröstning i frågan.
Men det vågar ingen för vad händer om resultatet blir "fel"

Låten om Gud är fortfarande aktuell!
********************
2 av 3 brottslingar återfaller i brott
Härligt rättssystem vi har!
Ska vi verkligen anmärka på USA och deras system?
*********************
Carola vet verkligen hur man som sångerska snor rubrikerna på en filmgala!
Men har hon alltid haft storlek "grotesk" på sina bröst?
********************
Seeya!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!