måndag 14 januari 2013

SJ

Frisk som en nötkärna är väl och ta i!
Men på benen igen och en promenad till jobbet i morse var ju skönt.
37 minuter tog det!
******************
SJ!
Tydligen är dom grymma på att passa tiden.
96,7 % av alla tåg kommeri tid.
Ja om man  räknar att tåg som är 15 minuter försenade är i tid så!
Hur kan man räkna så?
Om jag kommer 15 minuter försent till jobbet och hävdar att jag är i tid,
hur skulle min arbetsgivare reagera då?
Och alla inställda tåg syns inte i statistiken.
Så dom är ju inte heller försenade.
Förrut var tågen som var 5 minuter sena inte sena.
Men nu så är det 15 minuter!
Sverige är fantastiskt!
Om några år så är det ett par timmars försenng som är okey.
Så då kanske det låter i högtalarna på perrongen
- Inga tåg är sena utan dom kommer sen!
Växelfel är inget problem då inte!
SJ!
Alltså vad vore flyget utan SJ?
***************************
SD kan tydligen bli hur stora som helst enligt mätningar.
Kanske finns det en anledning till att folk missnöjesröstar?
Jag vill inte heller ha in dom.
Men jag förstår att det finns något som folk är arga på.
Ta tag i problemet nu!
****************************
http://www.youtube.com/watch?v=Cey35bBWXls

Så här dumma är vi i Sverige snart!!!!
******************************
det var måndagen det!.................seeya!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!