lördag 5 januari 2013

Film såklart!

Jaha då är 2013 igång på riktigt!
Första inlägget för året blir såklart ett om film!
Jag älskar film.........................

Mission Impossible – Ghost Protocol  - Tom Cruise gör roller som passar honom bra men hur tänkte dom med Micke Nyqvist? Det är nog ett av dom sämsta castingarna som gjorts. Nyqvist är bara rent usel i rollen och det är ju inte hans fel. För det hade jag kunnat berätta för dom som gav honom manuset. Dom andra roller har bra skådisar men Micke! Herregud! Filmens handling är lite i tunnaste laget men underhållningsvärdet är ändå okey. Och jag ger den 3 av 5 . För det är ett bra hantverk med mycket action och lite ”Bond” känsla på  ett positivt sätt. Kanske den svagaste filmen av dom Mission filmer som Tom gjort men dryga 2 timmar helt okey action.

The Cold lights of day – Oj denna filmen måste jag ha sett förrut eller? Nej det har jag inte men man tror det hela tiden.En sån där film som man tycker är ganska okey men glömmer en sekund efter man sett den. En riktig dussinrulle som ingen människa på jorden kan ha som sin favoritfilm. Jag tror inte heller nån kan tycka den är det sämsta dom sett. Att Bruce inte ska vara med hela filmen fattar man på en gång och den innehåller inte många överaskningar. Men den får en 2 av 5 möjliga för  att den inte är tråkig. Och nej jag kommer inte se den igen. Den har ingenting som kan få mig att göra det. Min enda fråga är bara hur mycket gage fick Bruce Willis i denna filmen?

The Adjustment Bureau – Ganska intilligent och smart film som jag gillade skarpt. Man får tänka och tycka i filmen, dessutom så överraskar den och det gör inte alla filmer. Matt Damon är riktigt bra också. Och jag vill nog inte säga mer än att du ska se den. Jag ger den 4 av 5 för den engagerade mig och fick mig att tänka lite. Luktar lite Matrix om den kanske eller?

Hoppas jag orkar blogga minst lika mycket som 2012.......
Hoppas ni får ett bra år!
Seeya!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!