måndag 21 januari 2013

Movie tajm




Sons Of Anarchy  - Har helt plötsligt kommit till säsong 5. Och förrutom ”Irlands-Säsongen” så har jag gillat den. Manuset blir bara mer och mer spännande samt att man inte riktigt vet vilka som klarar sig och vilka som inte gör det. Och där finns några riktigt osympatiska rollfigurer som man bara avskyr och det gör det hela bara bättre. Säsong 4 var riktigt bra och man bortser gärna från lite töntiga scener som inte håller måttet. Starka kvinnofigurer gör det hela inte sämre. Katey ”mrs Al Bundy” Sagal är ruggigt osympatisk som mamma och gör det hela riktigt bra. Så jag ser fram emot nästa avsnitt. Just nu säsong 5 avsnitt 4. För tillfället så ger jag serien 3 av 5 men det kan ju svänga!

Looper – Bruce Willis m.fl. 3 av 5 i betyg. Lite snurrig men ganska smart film. Bra manus och som vanligt i amerikanska filmer bra barnskådisar. Ganska coola scener med häftiga effekter även fast det skjuts så himla överdrivet i denna sorts filmer. Varför så mycket krutrök? Men det är ju alltid så! Tror jag kommer se denna filmen igen och det är väl ett bra betyg om något?

Puss´n Boots  - Mästerkatten med Antonio Banderas och Salma Hayek´s röster är en briljant tecknad film av Dreamworks. Otroligt bra gjort och fantasin flödar. En barnfilm för vuxna och jag skrattade många gånger. Ger den en solklar 4 av 5 möjliga. Och kortfilmen om dom Tre Diabolos är också suverän. Se den själv eller med barnen eller med tjejen. Jag ska säkert se den igen.

Ted – Seth Macfarlane .Betyg 3 av 5 En riktigt snygg och rolig film som är gjord av Family Guy´s skapare. Den är varm,rolig,mysig och bara bra helt enkelt. Lite grov för att ses av hel familjen kanske även om det är en teddybjörn i huvudrollen. Roliga filmer har svårt att hålla hela vägen nuförtiden tycker jag. Men den här filmen håller verkligen hela vägen. Se den här annorlunda feelgood filmen nu!
********************************
Seeya......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!