onsdag 11 september 2013

9/11

Jag kommer aldrig glömma den här dagen!


Jag kommer exakt vad jag gjorde när det hände!
Jag satt som förstenad framför tv´n.
Min dotter var liten då.
Och hon såg så oförstående ut och förstod inte vidden av katastrofen.
Undrar hur världen sett ut om inte detta hade hänt?
Jag kom ihåg när jag var på taket av det södra tornet 1991.
Det var så stort och så mäktigt.
Jag förstod aldrig att detta gigantiska hus/torn någonsin skulle kunna bara
försvinna i en (stor) "grushög".
Jag var där i våras och tittade på "The 9/11 Memorial".
Det var väldigt vackert lugnt och värdigt på nåt makabert sätt.
Vila i Frid alla som omkom i denna katastrof.
Och jag känner också sorg för alla som omkommit i samband med effekterna av detta.
********************
Nu något helt annat.
Sverige spelade i går mot Kazakstan.
Och fick mycket beröm för det spelet dom åstadkom.
Vi har inte så höga krav och det är väl bra.
Men ärligt talat ur underhållningsvärde skulle ni vilja ha med Sverige i WM
med handen på hjärnan och inte på hjärtat?
Är det inte lite som att skicka Sean Banan på Eurovisionschlager festivalen?
Kul att vi är med men sen då?
Zlatan måste vara mörkrädd över hur det ska bli när han lagt skorna på hyllan.
******************
Anna Lindh kunde blivit en bra statsminister med höga ambitioner/drömmar.
Jag gillade alltid henne även om jag inte tycker om partiet hon
representerade en gång.
Vila i Frid!
******************
Polisen i Umeå har fått en blottare att leta efter.
Enligt uppgift så åkte blottaren i en röd bil.
Så nu letar man efter röda bilar.
Svensk polis i sitt esse!!!!!!
Så nu är alla lackverkstäder upptagna av alla som ska få ny färg på sin bil.
Ärligt talat vad har vi för förtroende för svensk polis?
Jag har noll!
Hoppas jag aldrig behöver ha något med dom att göra.
**********************
Seeya


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!