fredag 6 september 2013

Fredag kväll

Myggorna attackerar i hundratal när jag försöker njuta av en sen sommarkväll här i Hagge/Ludvika. Nebo njuter av en koppelfri stund på en förträfligt grön gräsmatta och gnider nosen i ren glädje över att slippa stadens betong.
TV5 ordnade så att jag får tillbringa min fredag kväll framför radion.
Men eftersom min sambo sover sött på soffan.
Och vår hund till slut tröttnar på min lek.
Så blir det jag och min vän Bailey's som får sitta ensamma och lyssna på rysaren i Dublin.
Mörkret utanför fönstret är kompakt och vem som helst kan stå utanför fönstret och titta in.
Det är en fredagkväll som är mysig.
Snart börjar "öppna spisen" säsongen och då börjar den riktiga "tänkarperioden" i mitt liv.
Den är både väldigt deprimerande och kreativ.
Inget skapar så mycket funderingar och tankar och njutningstilfällen som en öppen eld.
Eld fascinerar mig och eld har ett eget liv.
Lite som ett rovdjur som väntar på sitt byte.
Jag älskar eld.
Kanske kan jag göra karriär som pyroman?
Nja efterfrågan kanske inte är då stor?
Alla årstider har sina höjdpunkter.
Även denna fredag kväll!
***********************
Skål och seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!