måndag 30 september 2013

Forskning & Våldtäkt

Forskning är u jättebra.
Jag arbetar på ett ställe där huvudsyftet är forskning.
Jag får ofta höra om framsteg inom den medicinska forskningen
på min arbetsplats.
Och media är ofta här och intervjuar folk om deras forskning.
Det är underbart att vi kommer närmare lösningar på våra
sjukdomar m.m.
Här har livet sin stilla gång och då och då så redovisar folk sina resultat.
Men här kommer min undran över hur alla pengar används som kommer
in till forskningen.
Ibland så tror jag att folk forskar för forskandets egen skull.
För jag hör lite här och där om att folk söker forskningsbidrag
på saker dom inte är här för.
Och försöker på bidraget att bli i deras område via en konstig
"habrovinkel" och då frågar jag mig.
Används våra skattemedel på rätt sätt?
Eller är det som "vanligt" att en massa människor sitter och bara
får lön utan att utföra ett vettigt jobb?
Man redovisar en massa statistik över hur många som blir sjuka ditt och datt.
Man visar att prostata cancer får man här och där.
Men i slutändan så måste väl ändå syftet vara att vi ska slippa alla sjukdomar?
Och jag undrar bara om vår forskning någon gång ifrågasätts?
För här går det folk år ut och år in och bara redovisar en massa siffror.
Fyller dom någon funktion?
Jag hoppas det men skulle vilja att media belyser detta mycket mer.
För detta är ju trots allt folkets pengar
(i vissa fall gåvor och då kan man ju inte ifrågasätta det eller?)
Men våra pengar måste ju ändå gå till vettiga saker och inte göra en
Lex-Grekland!
**************************
Våldtäktsdomen i Tensta blev friande i hovrätten!
Sex män och en kvinna och det hela var frivilligt!
Underbart!
Eller?
Kan ingen av dom sex männen ställa sig själv frågan.
Vill hon verkligen detta?
Är det hennes våta dröm?
Låter lite konstigt i mina öron.
Men vi får väl lov att vänja oss med att
är det många män och en kvinna så blir kvinnan chanslös mot
dom stackars männen.
Undrar om det blir samma reaktion som i Indien efter detta?
Knappast va!
Vi tycker ju så synd om gärningsmännen så dom går ju alltid först.
Tycker detta är patetiskt och det kommer hända igen och igen och igen.
**************************
Hundvalpar är exakt samma sak som småbarn vid magsjuka
Kom ihåg det!
************************
Stackars supporter som fick ett batongslag i huvudet.
Han var säkert en av alla oskyldiga som gick Luciatåg genom stan.
Tolka som du vill och önskar!
************************
Hösten känns enkel tack vare den  underbara sommaren.
*************************
Har snart sett klart säsong 1 av historiens bästa TV-serie och ser framemot
nästa säsong. Självklart har jag sett den tidigare.
Nästan så jag skulle kunna ta ett benbrott för att kunna sitta inne och dricka rött
och se på min favoritserie.
Nu lär jag verkligen bryta det!
Benet alltså.
**************************
Seeya............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!