torsdag 12 september 2013

Nostalgi i bilder

 
En ålandsresa med partyglada grabbar. Apollo 3 / Viking Line.
Avgick från Skeppsbron på den här tiden.
Kan detta va runt -88?
En av oss fick tillbringa en stund i arresten.
Undrar vem?
Klädseln var ju riktigt fräck på den här tiden.
Det pratas än idag om den här resan när vi träffas.
Fredrik,Acke och Kenta är dom på bilden.

 
En tur på grönan med några andra kompisar från förr.
På den här tiden så var vi ett gäng som när det var trist (ungefär ofta) så gick man till
den lokala korvkiosken av någon konstig anledning.
Tony´s Grill!
Den låg på Ursviksvägen i Sundbyberg.
Där fans det två flipperspel och ett annat (Astroids tror jag).
Där hände alltid nåt.
Som mest var vi nog uppemot 15-20 stycken där på kvällarna.
Där smides det också planer för vad man skulle göra på helgen t.ex.
Det här var som ni vet före mobilens ankomst.
Det här var tiden när det var dyt att ringa så man kunde minsann
gå hem till folk och prata.
Ursäkter som tänk om han inte är hemma höll inte.
Då fick man gå hem.
Så istället för att gå runt och chansa på att folk skulle vara hemma
så gick man till ett ställe där det alltid fanns folk.
Tony´s Grill!
På vintern gick man ibland till bowlinghallen.
Nå i alla fall tillbaka till oss på grönan.
Jansson,Crille,Walle,Peltan och jag!
En av oss fick en snyting under denna kvällen.
Undrar vem?
 

 
En av sakerna man gjorde mycket på den här tiden var att lyssna på musik.
Jag hade ganska mycket Lp-skivor så det var ganska ofta hos mig vi var.
Jag hade också egen ingång till mitt rum så folk
kunde komma och gå som man ville.
Det var också smidigt att gå ut och röka för det såg aldrig
morsan eller farsan.
För det här var en tid då jag tjuvrökte i ungefär 20 år!!!!
Nej jag ljuger inte!
Det var alltid Kenta som hade rökt!
Killen till vänster.
Jag luktade alltid rök och det var ständigt Kenta´s fel.
Stackars Kenta!
Men det var lika lite synd om Kenta som om Karl-Bertil Jonsson.
Ni vet han på julen som ger bort en massa fina saker.
Hårdrocksälskarna på bilden i min säng
Kenta,Fredrik och Pågen (varför han kallades för pågen? Vet ej).

 
En av dom riktiga hjältarna i mitt liv.
Kenth Lindström
Numera sjuk i MS.
Det är den människa på jorden som jag minst önskar få denna hemska sjukdom.
Killen är nog det snällaste jag träffat.
Han tänker på allt och alla utom sig själv.
Vill aldrig vara en belastning.
Han och jag har haft så himla kul genom livet.
Hon till vänster är Laius.
Man sa bara hennes efternamn.
Hon heter Christina tror jag.
Men alla och då menar jag nog alla hade tilltalsnamn som
inte kom till genom dop.
Utan man döptes av nån eller några och då var det så.
Jag hade också ett "smeknamn".
Tyckte det var coolt ett tag men numera så skrattar jag mest åt det.
 
Ser ni Spola Kröken märket!
Varför?
Alla klistermärken skulle upp nånstans.
Spelade ingen som heslt roll vad det stod på dom
Det blev ju lite färgglatt!
 
Samlar på minnen!
Dom är underbara att ha!
 
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!