torsdag 5 september 2013

Filmklassiker och nytt



The Matrix – 3 av 5 håller fortfarande bra.
Reeves och Moss har ett bra samspel och
resten av skådespelarna är ännu bättre med Weaving som den främste.
Vem gillar inte honom? 
När den kom så var den ju något helt nytt och  
jag tycker ni ska se den om ni inte redan gjort det tre-fyra gånger                
**********************************


Lion for Lambs eller Lamm och Lejon – 4 av 5.
Kanonrulle med Redford, Streep och Cruise i dem största rollerna.
Filmen är riktigt vass från början till slut och
engagerar min hjärna flera gånger.
Den skapar nya tankar och hur saker ligger till
så mycket att man undrar vad som är sant och inte. Se den själv!
*************************

 
Red Dawn – 1 av 5.
En nyinspelning av en redan dålig film.
Den börjar faktiskt lite lovande
för det har lagts ner lite tid för ett i och för sig osannolikt scenario
men ändå lite som man kan köpa som åskådare.
Men den håller i ungefär 20-30 minuter och
sen blir det bara amerikansk propaganda.
Amerikanarna i filmen säger att nu är det annorlunda för nu slåss dem hemma.
Bör inte dem då förstå hur irakier, afghaner, muslimer m.fl. tänker?  
Den här filmen är inte bra någonstans till slut.
Så se något annat!     
Lite förvånad är jag själv över varför jag såg den överhuvudtaget!  
*********************

 
Matrix Reloaded  – 3 av 5.
Har bara sett filmen en gång tidigare för jag tyckte inte riktigt om den.
Men nu så ”tar jag in den” bättre.
Tekniskt är den snudd på ett mästerverk och alla scenerna är mäktiga.
Men storyn är lite grötig och mer komplicerad än den behöver vara.
Moss är väl bäst av skådisarna i denna och
jag gillar inte den elaka ”sidekicken” av dem goda.
Det behöver inte alltid vara en sådan karaktär.
Men jag kan nog rekommendera den här filmen ändå. Se och tyck!
************************
Seeya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!