måndag 2 september 2013

När tar livet slut?

När tar livet slut?
När försvinner möjligheten att själv avgöra när det bara går "utför"?
Självständigheten är väl det viktigaste vi har i livet.
Att kunna klara sig själv!
Att inte vara en belastning och att någon annan
ska få samvetskval över att ta hand om just mig.

Om du visste när du skulle tappa alla dina omdömen och bara kämpa
för att leva, skulle du då göra någonting åt det?

När når man livets "peak"?
Och vad motiverar dig att leva efter det?
Kan man inte bara känna att man är klar med detta?

Jag pratar inte om ett ångestladdat självmord som sker i all bedrövelse
över något som får dig att må så mentalt illa att den enda botgöringen
är att ta livet av dig.

Jag pratar om att vara klar med detta!
Att bara känna att livet inte kan ge mer!

Mina funderingar rör den ständiga jakten på mervärdet i livet.
Att bara:
- Vakna samma tid
- frukost
- jobb
- lunch
- jobb
- middag
- tv
- sova
Och som extra krydda lite semeser till resmål man sett eller inte sett tidigare.
Låter totalt deprimernade för vissa och inte för andra.
Det gäller ju att ha något att "gå ingång" på!
Något som ger dig någon form av adrenalin av.
En ny lön!
En ny väska!
En mc-tur!
En bokad Greklandsresa!
Ett spinningpass

Ja det finns en hel del!
Men när motivationen för det säger att jag har gjort allt?
Vad är då kvar?

En del människor har ju en "karriär" som lyfter dom långt.
Eller kanske ett vanligt "knegar" jobb som dom får tillräckligt med
inspiration av. Men sen då?
Det är kanske därför många blir deprimerade av att gå i pension.
Elitidrottare som tar livet av sig när rampljuset släckts!

Själv vill jag gå i pension idag!
Skulle inte ha några som helst problem att sluta jobba idag!
Varför ska jag tillbringa min tid här på jordklotet på en arbetsplats för?
Jag skulle kunna göra mycket bättre saker än så.
Jag arbetar enbart för att betala räkningar och en greklandsresa
eller ett spinningspass då och då.

Tiden skulle jag vilja lägga på helt andra saker.
För sen när jag är pensionär så är det ju bara soffan som gäller.
Ja jag vet att man kan göra såååååååå mycket när man går i pension!
Sämre fysik i alla kroppens organ och funktioner minskar ju den saken eller?

Sitta av tiden är inget jag ser fram emot.
Så när jag är "klar" så kanske det är bäst att säga adjö på ett bra sätt!

Överdos kanske?
Nä jag har ingen "Deathwish" men jag undrar mest varför jag ska
"ta det försiktigt" med min mc i trafiken?
Varför ?
Om det händer så gör det ju det när jag mår som allra bäst!
Jag vet om att familjen inte håller med men är det inte mitt liv?
***************
Känns som om jag skrivit mycket om detta förrut men jag
kommer absolut att skriva mer om detta för det är en sak som snurrar i mitt huvud!
****************
Ha nu en bra vecka och ta hand om dig själv!
Seeya!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!