onsdag 13 augusti 2014

Derby och val

I kväll spelar AIK mot djyrgårn på den skandalomsusade arenan Friends i Solna.
Känner mig för första gången på väldigt länge inte särskild nervös.
Då blir det väl torsk bara därför.
Nä men det tror jag ju inte innerst inne.
Hoppas på lite god mat och dryck före matchen.
Och ett stort leende på mina läppar efter matchen.
Solen skiner ju!
*********************
Valet närmar sig med stormsteg.
Och jag blir fascinerad mer och mer över hur skillnad folk tror det kommer bli.
Vad tror ni egentligen det blir?
Jag misstänker att det parti jag röstar på inte kommer att sitta på
makten efter valet.
Men det spelar inte så himla stor roll för mig.
Jag kan se vilket parti som helst vid makten för jag
tror på väldigt lite påverkan i mitt liv vilka som än bestämmer.
Det finns några partier som jag är rädd för att få för många röster.
Men annars så spela det nog ingen roll.
Men jag hoppas på att alla som så gärna vill ha en ny regering
rannsakar sig själv efter några år och ser efter om det verkligen blev bättre.

Mer lägenheter!
Blev det så?
Mer jobb!
Blev det så?
osv.
Jag tror att det bästa för landet är alla småföretagare och några stora.
Och vi måste se till att dom går bra.

Vi måste ju få in en massa skattepengar till stat,kommun och landsting.
För att alla som har det svårt kan få lite hjälp av oss andra.
Jag betalar gärna skatt (t.o.m. mer än nu)
Bara pengarna kommer till nytta på framför allt lång sikt.

Kommer tycka till mer så småningom.
***********
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!