måndag 25 augusti 2014

Firande

Valdebatten blir allt hetsigare och hårdare.
Alla vill att man ska lägga sin röst på just dom.
En del som raggar röster är lite "fulare" än andra.
Och det finns dom som tar till alla medel till att få röster på just sitt parti.

Var ute och åkte motorcykel häromveckan.
Och i ett skogsparti längs landsvägen så stod där
ett tiotal människor med banderoller i Sverige partiets namn.
Jag blev chockad över att helt plötsligt så stod där ett gäng tomtar
och gjorde reklam för det hemska patiet.
Men det är väl där dom vågar stå, mitt i skogen där ingen ser dom förrän
man kört förbi. Tänkte vända ett tag men dom ska inte få mer uppmärksamhet av mig.

En del ringer på dörrar hemma hos folk och det gillar jag inte.
Men det är väl bara att välja att antingen inte öppna eller be dom gå.
Men ringer dom på dörrar så får dom också vara medvetna om
att bli utskällda eller vad det nu kan vara.
För mitt hem är min borg!
*******************
Jag blev firad i efterskott i lördags för jag har ju blivit en gammal gubbe på riktigt.
Oj vilket firande det blev.
Jag är nästan tårögd över hur firad jag blev.
Vilka presenter!
Vilken rolig fest!
Tja den var en av dom roligare!
Jag vill tacka alla mina vänner överallt.
Ni gör det hela mycket bättre.
Det är inte många av er som läser detta,men ni vet att jag gillar er.
Ni andra?
Ja jobba på er vänskap mot folk,ni får hundrafallt tillbaka!
****************
Seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!