fredag 22 augusti 2014

Val snart

Håller inte med!
Men 1:an är bland det värsta jag åkt!

http://funorfacts.com/exciting-roller-coasters-world/15/

Men det är värt att åka till Las Vegas bara för att åka nr.1

*****************
Gjorde just Aftonbladets valkompass och resultatet var väl lite väntat!
Sedan gjorde jag SVT´s och den blev mer överraskande.
Jag som aldrig skulle rösta på SD eller KD!
Ja jag kommer ju inte rösta på dom heller.
Men jag är i alla fall rätt "grupp" av partierna.

Gör testet du med och gå sedan och rösta!
Det är viktigt att du röstar.
Då får du ju dessutom klaga efteråt också.
Och i minst 4 år därefter.
Bara det gör det ju värt att rösta.
Eller hur?

Jobbar ju på en typisk "vänster-arbetsplats" känns det som.
Och jag undrar hur många om röstar med hjärna respektive hjärta
Jag tror jag är en hjärn människa och det kan ju va tråkigt kanske?
Eller synd för den delen?
Så länge vi inte får mer religiösa värden i Sverige så är jag nöjd.
*********************
Precis som om ISIS är mer galna är andra religioner!
Det finns lika galna överallt!
Baptist kyrkan i USA har delar av total galenskap över sig.
För att inte tala om katolikerna!
*******************
Göran på jobbet hade stor show idag!
Mästrade sönder en jobbarkompis totalt som inte fick en syl i vädret.
Och Göran visste allt om allt som är värt att veta!
Jag satt (tyvärr) tyst idag för jag orkar inte alltid.
Men visade med min tystnad att jag inte gillade det jag hörde!
Göran snälla om du läser detta!
Allt är inte din lag!
******************
Får jag rösta i riksdagsvalet?
Ja, om du är svensk medborgare och är
– eller någon gång har varit – folkbokförd i Sverige.
Du måste dessutom ha fyllt 18 år senast på valdagen.

Är det bara jag som tycker det är lite konstigt att människor som INTE
är svenska medborgare får rösta i Sverige?
**********************
Får jag rösta i val till kommun- och landstingsfullmäktige?
Ja, om du är
  • svensk medborgare och folkbokförd i Sverige eller
  • EU-medborgare, eller medborgare i Norge eller Island och är folkbokförd i Sverige eller
  • medborgare i något annat land och har varit folkbokförd i Sverige i tre år.
Du måste dessutom ha fyllt 18 år senast på valdagen.

Är det bara jag som tycker detta är konstigt?
******************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!