onsdag 20 augusti 2014

Fest och skitsnack

Fest snart!
Jag och min sambo ska ha en liten fest snart.
Ska bli jättekul att träffa gamla kompisar från förr som jag bjudit in.
Men vaför kan man inte svara på inbjudan?
Inte ens min egen bror har tagit tag i telefonluren eller skickat ett
meddelande om han kommer eller inte.
Vad är det med folk?
Om jag får en inbjudan är väl det minsta jag kan göra att svara ja eller nej!
Hur svårt kan det vara?
Att folk ska engagera sig när någon gör något för dom så skiter man i det!

Tycker det syns överallt numera,
att folk ska få allt serverat på ett fat.

Men jag ska inte låta det förstöra vår fest.
Jag ska ha kul och kommer köra "all-in".
End of Story.
************************

House of Cards!
Se den nu!
***********************
Och på jobbet är det lungt kan man säga med lite underdrift.
Men det finns ändå saker man blir upprörd över.
Som t.ex. att det finns en kille som i alla diskussioner måste få sista ordet.
Och själv hävdar att hans bror är den värsta person han vet i att vilja få sita ordet.
Snacka om att sitta i glashus.
Och det spelar ingen som helst roll vad jag eller någon annan säger.
Hans grejer och historier slår allt med hästlängder.
Och det han gjort i livet smäller högre än vad någon annan har gjort,hört eller sett!
Jag blir sååååå trött!
Kan du aldrig komma på själv att någon annan har rätt eller har gjort
något som är värre?
Vi kan förresten kalla dig för Göran!
Men vi ska ju inte namnge folk och prata skit om dom.
Nämnde jag förresten att jag redan sagt åt honom utan någon som
helst moteaktion?
Så han vet redan vad jag tycker!
Skitsnack?
bara förmedlande av en historia som irriterar mig mycket!
***********************
Det regnar i Halland!
Vet vi inte om det?
Varför gör inte folk något förebyggande?
Eller det kanske dom gör!
Förlåt min okunnighet.
Jag skulle då ALDRIG köpa ett hus inom riskzonen för översvämningar.
Dom dom kommer det ju bara bli fler av!

Vi människor har ju förstört jorden och nu kommer räkningen.
Varför fattar vi aldrig summan av våra handlingar?
Vi tokreagerar mot SMS-lån och översvämningar
Men fattar inte varför kronkalle eller vågen kommer!
Hjärnan vilar ibland om man så säger!
***********************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!