fredag 29 augusti 2014

Ondska

När någon lägger ut en film eller en länk om en hemsk sak,
är det bra eller dåligt?
Ska jag se filmen eller inte?
Vad är "bäst" att göra i det läget?

Såg precis nyss en film som jag ångrar att jag såg.
Det är en film där 3 killar tänder eld på en åsna!!!!!!
Hur i helvete tänker man där?
Och vad tror man reaktionerna kommer bli av en film på hemskheterna?
Skapas fördomar av sånt?

Själv så blir jag bara fruktansvärt ledsen över hur vi människor beter oss!
Vad får vi alla dumma jävla idéer ifrån?
Gud som en del säger?
Varför fick vi hjärnor när vi inte använder den?

Jag fattar inte hur man kan plåga det mest oskyldiga på jorden.
Nämligen djuren!
Jag är nära att börja gråta bara jag tänker på det vidriga!

Men tillbaka till utgångsfrågan.
Ska jag dela med mig av det hemska?
Eller ska jag låta det passera?
Vad kan jag göra för att minska all världens djurplågeri?

Jag tar ändå beslutet att inte dela med mig av dom hemska filmerna,
för jag är rädd för att någonstans så sitter en sjuk jävel och tycker det
hela är rätt kul.
Men jag är väldigt osäker på att det är rätt.

Och så undrar folk varför jag gillar djur mer än människor!
Tja för mig är det enkelt.
Vi människor ställer till med mer elände än någon annan varelse.

(god works in mysterious ways)........ja eller hur!
******************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!