söndag 25 september 2016

Att älska AIK

AIK!

Att gnälla på AIK, är det fel att göra? 
Jag har köpt årskort sedan 1998. 
Jag har varje år köpt saker i shoppen. 
Jag köper resultatlotter. 
Jag stödjer AIK tifo med pengar varje vecka. 
Jag köper AIK produkter när tillfälle ges. 
Jag åker på lite bortamatcher då och då. 
Jag köper årskort till min dotter. 
Jag tjatar på folk att gå på matcher. 
Jag ändrar semestrar och annat efter Gnagets schema. 
Jag går på Skytteholm mitt i vintern. 
Jag vet i nuläget inte hur mycket tid eller pengar jag bidrar med.
Men varför ska jag inte få gnälla när det går dåligt? 
Varför ska jag alltid hylla och vara positiv? 
När Löfvén eller Janne Andersson gör ett skitjobb så skriker man avgå! 
Varför får inte jag gnälla på folk som får bra betalt för att göra det dom älskar mest? 
Ska jag säga till min chef att inte gnälla för det blir inte bättre? 
När AIK vinner så hyllar jag. 
När AIK förlorar mot sämre lag så sågar jag. 
Det kommer jag alltid göra.

Jag älskar AIK men jag vågar också kritisera AIK.
AIK engagerar mig.
Jag bryr mig!
Därför har jag en åsikt!
*********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!