onsdag 28 september 2016

Spanska kurs

Como se llama usted?
Har börjat spanska kurs nu.
Tror min framtida resa till Sydamerika blir roligare
om jag kan lite spanska.
Tog en ABF nybörjarkurs och får väl se vad den ger.
Har gått 2 lektioner nu och det är inga raketforskare som läser kursen.
Jag är ju inte heller någon raketforskare men jag måste
ju skriva lite om dom andra.
Tror att jag har det lite lättare för detta än mina klasskamrater.
Vilka är dom då?
Carina som helst pratar om sitt sagobröllop på stranden i
Dominikanska republiken.
Kevin hennes son som inte är den skarpaste kniven i lådan.
Han säger en mening och har glömt den 5 sekunder senare.
Alga en tjej från Eritrea som är jättetrevlig och gullig.
Som försöker men inte lyckas.
Hon är nog mer imponerande än vad jag är.
Hon vill verkligen vara svensk med allt vad det innebär.
Lena som missade lektion 1 och inte gjort något intryck mer
än att hon är väldigt allergisk mot en hel del saker.

En brokig samling människor som vi alla är i vårt samhälle.

Om jag lär mig något?
Tveksamt.
Har ju inte pluggat något på bra länge.

Me llamo Frank!
*************
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!