fredag 23 september 2016

Polis-strejk?

http://www.expressen.se/nyheter/tusentals-poliser-hotar-ga-ut-i-strejk/

Jag gillar polisen!
Eller förlåt jag tror jag älskar polisen!

Det finns självklart rötägg bland poliser.
Det finns det överallt
Och dom ska bestraffas hårt och resolut.
Dom ska föregå med gott exempel.
Dom måste vara mönstermedborgare.
Självklart måste dom också få utöva det dom gör till fullo också.
Dom står längst fram och skyddar oss medborgare från ondska och faror.
Så dom måste ju få lite utrymme för det.
Självklart måste dom först och främst få skäligt betalt för att dom
går in med livet som insats när dom börjar en arbetsdag.

Jag är av den åsikten att tycker du illa om poliser så har du nog en del på
ditt eget samvete.
Titta dig fört i spegeln och fråga varför du har problem med poliser.
Jag har självklart också stött på dumma poliser som är ganska korkade.
Jag som är en fotbollssupporter har ju självklart haft  med dom att göra.
Men jag förlåter dom allihop för dom är där av ett skäl.
Det är ju att vi inte kan sköta oss.

Så jag stödjer er till 100 %.
Hoppas det blir strejk så folk (främst våra politiker) förstår vad dom gör.
Dom har skandaldåliga löner som jag skäms över.
Vi måste höja statusen på polisyrket så alla bär uniformen med stolthet
och att fler vill bli poliser än som faktiskt blir det.
Vi måste höja kraven för att bli poliser för dom bästa ska vi ha.
Inga andra!
Ge dom löner som gör dom kanske inte motiverade men stolta i alla fall.
Motivationen ska komma av stolthet och vilja i första hand.
Men löner som motsvarar det dom gör.

Jag tackar alla poliser för ert jobb.
Fortsätt med det så blir jag lugn och nöjd.
********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!