fredag 30 september 2016

Kolmården

Idag börjar tydligen "vargrättegången" på Kolmården.
En tragisk historia där en människa fick sätta livet till.
Jag tycker ingen människa ska behöva dö.
MEN!
När Kolmården och människorna där gör det dom gör så blir det effekter av det.
Jag såg i morse ett reportage om hur dom handskas med vargar där.
Det fick mig att bli så arg och jag visste helt enkelt inte om att det gick till så här.
Att Kolmården överhuvudtaget får ha djur?
Blir alla djur behandlade så här?
Självklart inte blir nog svaret.
Men vargarna blir behandlade såhär.
Och jag som ofta tycker sund om djur blir ju tårögd.
Hur och varför är ju naturliga frågor.
Jag känner enbart sympati för vargarna nu.
Jag skulle här vilja skriva om att jag nästan tycker att
Kolmården har sig själv att skylla över detta.
Jag vet att en människa fick sätta livet till.
Men nu är det ju så att dom visste och vet att djur är djur.
Kolmården gör ju detta enbart för att sälja biljetter.
Och detta är inte djurens bästa.
Att misshandla djur för att dom ska kuvas att bli rädda för oss är hemskt.
Då ska dom inte visas upp så.
Jag hoppas åklagaren lyckas fälla Kolmården för vållande till annans död.
Synd att inte Kolmården blir fällda för djurplågeri och varg-hat bara!
Att se en varg blir sparkad på är bara hemskt tycker jag.
Människan är en ond varelse.
Har sagt det förr och säger det igen!
********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!