onsdag 7 september 2016

Selecta

Att jobba statligt har sina för och nackdelar.
Jag arbetar som vaktmästare på Karolinska.
Och har daglig kontakt med många leverantörer.
Och alla är jätteglada att vi blir kund hos dom.
Men sen skiter dom ofta i oss fullständigt.
Selecta kaffemaskiner är ett sådant företag.
Jätteglada för att ha "vunnit" upphandlingen hos Karolinska
och sen är vi inte vatten värda.
Våra kaffemaskiner är jätte ofta trasiga och jag
felanmäler dom varje vecka.
Jag skulle ALDRIG anlita Selecta om det var mitt företag.
Eller om jag bestämde över vilka leverantörer vi skulle ha.
Det ställs alldeles för låga krav när man jobbar statligt.
Och folk/företag kommer undan med snudd på vad som helst.
Jag undrar bara hur företag som t.ex. Selecta tänker när jag
tar med mig mina åsikter om jag skulle byta bransch
och gå över till den privata sidan.
Jag tar ju med mig mina åsikter när jag hamnar inför nya
val som ska göras i mitt arbetsliv.

Vi måste lära oss att ge samma service till alla.
Och tänka långsiktigt!
Korta snabba pengar håller förhoppningsvis inte i långa loppet.
********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!