tisdag 20 september 2016

Nyheter

När man som jag tänker att nyheter är just nu inte intressant
då är ju något fel.
Jag är så trött på nyheter för tillfället.
Kommer säkert få tillbaka intresset.
Men just nu är det ju bara skit med allt.
Hur många känner positiva vibbar med Sverige just nu?
Det är ju bara en massa hemskheter i vårt fantastiska land nu.
Jag undrar varje morgon när jag vaknar om min motorcykel
står kvar utanför dörren med sina 3 lås.
Jag undrar om bilen har fått fler repor i sig.
Jag undrar om min cykel står kvar.
Varje kväll när jag går ut med hunden så undrar jag om
jag kommer att få se något hemskt hända runt mig.
Jag är inte rädd.
Definitivt inte men undrande.
Jag tycker så synd om alla tjejer och killar därute som kommer
råka ut för något hemskt.
Sverige har verkligen blivit kallt!

Och vi alla undrar varför det händer.
Jag har i många inlägg redan undrat varför det inte görs något.
Så det behöver jag inte skriva igen.
Och att se på dessa nyheter som ofta är vinklade mot ett håll
ger mig inte mycket att känna hopp inför.
Makten och eliten bryr sig inte om dom längst bort.
Och att folk får dessa åsikter som PK eliten inte gillar är ju odlat
av dom själva.

Vi skulle behöva ett positivt nyhetsprogram som
bara har nyheter om goda saker som görs på vår jord.
Varför finns inte det?

Hur orkar du se nyheter varje dag?
********
seeya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fria ordet är ditt!